reklama

Pozrite si najlepšie vystúpenia z TEDxPrague 2014

Tento rok som sa konečne dostala na iný TEDx, než ten, na ktorom sa organizačne podieľam. 21. júna som na otočku vyrazila do Prahy, aby som si užila TEDxPrague. Organizátori už zverejnili videá, takže teraz ponúkam môj výber tých, ktoré sa oplatí vidieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Jednoznačne najlepšie vystúpenie mala Vendula Chalánková. V prvom momente ma zarazilo, že bude čítať zo zošita. Ale kombinácia čítania a akoby hanblivého prejavu s predstavením jej umeleckej tvorby vytvorilo zvláštnu absurdnosť, ktorá celé publikum privádzala do smiechu. Po pozretí videa odporúčam aj tento rozhovor s ňou.

Odvahu postaviť sa na pódium a hovoriť svoj príbeh týranej ženy mala Jana Khalifa. Napriek tomu, že jej problémy s exmanželom sa ešte stále ťahajú, snaží sa pomôcť aj iných obetiam domáceho násilia prostredníctvom neziskovej organizáce Isida Amenti. Nehovorila však o tejto organizácii, ale porozprávala svoj príbeh. Odvaha však následne chýbala publiku, lebo aj keď by si Jana standing ovation zaslúžila, nedostala ho. Z prednášky mi utkvela najmä jedna vec - prirovnala vzťah týraného na svojom trýzniteľovi k závislosti. Ak sa rozhodnete skončiť s fajčením, len málokedy sa to podarí na prvýkrát. A tak aj odísť od tyrana, ktorý je navyše otcom vašich detí, sa neudeje len tak zo dňa na deň, ak vôbec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám rada príbehy o plnení si snov, najmä takých nezvyčajnejších. Matyáš Šanda stavia Hydronaut - ponornú stanicu pre výcvik kozmonautov. 

Marian Jelínek je možno najznámejší ako hokejový tréner, prípadne osobný tréner Jaromíra Jágra. Hovoril o tom, čo sa spája v najlepších športovcoch. Pre mňa, ako vysokoškolskú učiteľku, to bolo zaujímavé najmä z hľadiska úlohy a možností motivácie mojich študentov.

TEDxPrague priniesol aj skvelé umelecké vystúpenie Miřenky Čechovej. Interaktívne spojenie tanca s video na pozadí a silný príbeh o transexuálnom dievčati. Bola to len časť vystúpenia S/HE IS NANCY JOE a toto video nie je zatiaľ zverejnené (a neviem, či vôbec bude), takže aspoň trailer tohto vystúpenia. Ak by bolo toto predstavenie na Slovensku, neváhala by som a hneď šla. Najbližšie bude Miřenka vystupovať v Bratislave s inou hrou, takže skúsim aspoň tú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Veronika Pizano

Veronika Pizano

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som marketérka a dobrovoľníčka. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťKolumbiaKnihySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu