Dva príbehy o slovenských podnikateľoch

Autor: Veronika Pizano | 24.6.2014 o 12:09 | Karma článku: 12,30 | Prečítané:  13811x

Prvý príbeh sa mi stal pred pár mesiacmi. Druhý len pred pár týždňami. Myslím, že dobre vypovedajú o tom, ako sa podnikanie robiť nemá a ako sa robiť má.

Príbeh prvý

Máme stolík s poličkami, pričom tie poličky tvoria jednu stranu stola, ako inak, je to Ikea výrobok. Chceli sme stôl rozdeliť a poličky nechať v detskej izbe a stôl používať v inej izbe ako pracovný stôl. Na to však bolo treba vyrobiť stolu druhú podperu. Najjednoduchšie mi prišlo zavolať nejakému stolárovi z okolia. Na internete som si ich našla niekoľko. Hneď prvý zodvihol, dohodli sme sa a ešte v ten deň prišiel pozrieť stôl, zmeral a povedal mi, že objedná dosku a bočnú stranu vyrobí aj namontuje za približne 40 €.

Prešlo niekoľko dní a stolár sa neozýval. Keď som mu volala, nedvíhal. Napísala som dve SMS, neodpovedal. Po dvoch týždňoch som teda vzdala a pozrela sa na ďalšie meno v zozname. Prišla som priamo do dielne ďalšieho stolára, vysvetlila problém, odovzdala rozmery a nechala na seba kontakt. Stolár mi sľúbil, že sa mi ozve a povie, koľko by to asi stálo. Neozval sa ani po troch dňoch a ani tento nereagoval na SMS.

Naštvatá som muža poslala do Ikey, kúpil rovnaký stôl za 40 eur a z nového stola sme bočnú stranu primontovali k nášmu stolu.

 

Príbeh druhý

Každý týždeň sa s tímom TEDxBratislava stretávame v kaviarni Corny café na Grösslingovej ulici v Bratislave. Vždy je nás okolo desať, objednávame si nápoje i jedlo a čašníci to účtuju na jeden stôl. Ako sa postupne rozchádzame, každý z nás pri pokladni nadiktuje sám za seba, čo si objednal a zaplatí. 

V jeden večer som platila ako posledná. Ostala tam však aj jedna litrová limonáda za 4,5 €. Zaplatila som a následne som emailom v tíme zisťovala, kto nezaplatil. Vysvitlo však, že sme mali len jednu veľkú limonádu a tá zaplatená bola. Napísala som preto na email do Corny café, že nám omylom zarátali položku. Spomenula som, že chápem, že je ťažké pri takej veľkej skupinke ustriehnuť objednávky a že či by nemali nejaké riešenie, ako riešiť naše objednávky tak, aby sa to už neopakovalo a zároveň nebol znížený náš komfort.

Odpoveď na email som nedostala, ale pri ďalšom stretnutí, keď som išla platiť, prišiel ku kase majiteľ, veľmi sa ospravedlnil za to, čo sa stalo naposledy a povedal, že môj dnešný účet je na nich. Zároveň povedal, že od ďalšieho týždňa otvoria každému v tíme osobitne účet na meno. Komplikovanejšie pre nich, ale oveľa lepšie pre nás v tíme. Zostala som veľmi príjemne prekvapená až ohúrená.

Môj účet bol okolo 7 €, ktoré v ten deň majiteľ nezarobil. Ale môže si byť istý, že sa do Corny café budem naďalej vracať. A z Corny sa zároveň stala moja srdcová kaviareň.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.


Už ste čítali?